Lördag

Vaknade av ett evigt pipande från klockradion. Man skulle kunna tro att jag glömt stänga alarmet då det är första lördagen jag är här. Men självklart inte. Varje sekund måste planeras väll och redan klockan kvar över 8 sitter jag i bilen och börjar min resa mot Tombstone (kabojstaden). Då man åker rakt igenom Phoenix på vägen dig tänkte jag att jag åker in till dell:s kontor för att se om man kan köpa kameran på plats, så att jag slipper frakt. Då jag precis missat avfarten går mina tankar runt och jag börjar fundera över om det är mer värt att komma till Tombstone mitt på dagen istället för någon timma senare så mitt beslut blev att istället ta dell på vägen hem. Två timmar senare hade jag ungefär kommit halvvägs och en rast blev läglig.
Vägen



Ytterligare två timmar senare hade jag kommit fram till förstaden Benson. Här blev det en bensträckare för att sedan åka klart turen till Tombstone.


Framme i Tombstone!!
Började med en titt in på baren. Dock hade den baren med tapeter av en dollarssedlar lagts ner.


Fortsatte med en promenad i staden


Stannade till och kollade på en kabojteater med pistolet och bomber


Blev sjukt peppad och vapen är ju lagligt här ändå från från att man typ är byxmyndig så varför inte testa
 


Då var det dags att dra sig hemmåt för att inte behöva sova på vandrarhem där priserna låg på runt 79 dollar per natt. En kvart senare var jag på väg och redan tio minuter efter det blev jag stoppad av en polisen. Det var någon sorts rutinkontroll eftersom Tombstone låg precis bredvid  Mexico. Då jag inte var american var jag tvugen att köra åt sidan för en mer nogran kontroll. Han frågade vad jag gjort, fick ge honom ID, frågade vart jag skulle för att tillsista kolla igenom bilen med fiklampa. Var självklart sjukt nervös under hela tiden så när jag fick köra vidare kunde jag fortsätta andas. 
På vägen hem, ungefär halvvägs, stannade jag vid staden, X, för att se mig omkring.

Första problemet som uppstod var vart jag skulle parkera. Hittade en hyfsat tom parkering och parkeringsautomaten såg ut så här. Man skulle vika en dollarsedlar 5 gånger så att de skulle passade i ett smalt litet hål. Förstod aldrig hur länge man fick så men eftersom jag inte skulle stanna så länge och minimum konstnaden var 5 dollar så blev det en femdollarssedel som offrad. Kan du se den?


Ingen liten stad


Efter en timme började det kännas lite tomt på gatorna och det var dags att dra sig hemmåt. Var hemma vid halv nio och då var det dags att äta lite för att tillsist vila hjärnan efter totalt kört runt 70 mil under bara en dag. Gick dock hyfsat fort för att vara så långt som ni kanske märkt men det går undan när det är 220 km/h på vägarna och ibland fem fillit.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Sköt du med en riktig pistol?

Kul att du hittar på en del att göra.

Kram mamma

2009-04-01 @ 23:02:48
Postat av: statbjerke

Nej så klart de var en lotsas.. host host... nämen de var en liknande som som en känd kaboj hade använt. På vanliga pistoler är det ju bara att skjuta men eftersom den var så gammal fick man själv dra tillbaka den grejen som träffar kulan i skjut tillfället.

2009-04-02 @ 02:46:20
Postat av: asd

"Vanlig pistol" ?

2009-04-04 @ 01:43:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0