Redan Fredag!!

Tänk vad fort tider går. Har redan jobbat en hel vecka och det känns som om jag kom igår. Idag hade vi ytterligare ett möte angående säkerheten och hur nästa vecka kommer se ut. Det var ett så kallat fikamöte då man samtidigt skulle lyssna och äta sina mackor men självklart är jag kille och när mötet var över hade jag hela mackan kvar.


På vägen hem körde jag en omväg för att se mig lite runt om i Phoenix. Kom på att jag villa köra motorvägen runt samtidigt som jag körde på en liten parallell gata. Kollade på GPS:en och såg att vid nästa avfart kunde man köra rakt igenom och komma ut på motorvägen. Alltid skall något inte stämma och självklart lyckades jag köra rakt in i ett för fint område då det efter 40 meter stod en vakt och en bom hängde rakt över vägen. Min första plan var att vända/backa men infarten var enfilig och direkt hade det bildats kö bakom mig. Satte på varningsblinkers och gick ut för att prata med vakten. Han såg lite misstänksam ut men släppte ändå förbi mig för att jag sedan innanför inhänganden, alltså i det fina området, skulle kunna göra en u-sväng och för att sedan kunna åka ut igen. Egentligen skulle jag nog inte få köra in men eftersom det hade bildats en kö bakom min bil ända ut till den större vägen hade han nog inget val.


När jag sedan kom hem cirka två timmar senare efter att ha gått i lite affärer och kollat efter en kamera började jag tillaga mina fläskköttskottletter. Det gick faktiskt väldigt bra, fast att ingen tipsade om något recept. (besviken) Men självklart har jag har jag tre kvar att tillaga och om något nu kanske har kommit på något recept så är det bara att tipsa mig.

Min fredas midag


Om man skall bo i Amerika, måste man leva som dem och äta som dem. Jag kör ju bil vart jag än skall och bor underbart men äter inte riktigt som en Amerikan. För att försöka anpassa mig bättre köpte en Donuts låda på vägen hem.    


Kommentarer
Postat av: mormor & morfar

Fick adressen till din blogg, så vi gick till

Vårväderstorgets bibliotek och läste vad du hade

varit med om, det var trevligt. Just nu är vi

hos Mamma & Pappa.

Kära hälsningar från oss alla

den 28 mars 2009 Hej Svejs!







2009-03-28 @ 14:09:29
Postat av: Niklas Ulvinge

Hur gör man när man tillagar kottletter...

Hmm, det enda jag kommer på är att steka dem eller grillning....

Du kan ju pröva typ att marinera dem först dock...

Annars har jag ingen aning om hur man lagar mat...



Hade gott!

2009-03-28 @ 18:04:41
URL: http://ulvinges.homeip.net/idk/blog
Postat av: Super Vesslan

Niklas vet uppenbarligen ingenting om hur kotletter ska tillagas. Synd.

Klipp ner köttet i lagom stora bitar, placera i lämplig skål, tillsätt ca 2 dl mjölk och mixa hela skiten med en stavmixer.

Avnjutes välkyld.

2009-03-28 @ 23:53:00
Postat av: statbjerke

Tack för förslagen. Har dock ingen stavmixer (:P) men marinering får de bli någon dag.

2009-03-29 @ 18:52:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0