Life

Höll mig vaken nästan till elva då jag lyckades somna någon sekund framför datorn. Istället för att göra samma misstag som igår, råka sova flera timmar i soffan, gick jag raka vägen till sängen och somnade inom fem minuter. Vaknade sedan tio minuter innan klockan skulle pipa vilket betyder att jag nästan kommit in i rätt tidsfas, det vill säga åtta timmar före svensk tid. Problemet som kan hända då jag kommit in i rätt fas är att jag försover mig. Självklart ringer denna radioveckarklocka ganska högt men dessvärre har den inte samma starka ljud som min vanliga väckarklocka i Sverige.


Började jobba i verkstaden där vi bytte fäljar och lagade 17 tums däck. Efter lunch skulle avdelningen på möte och efter två timmar inne i en hyfsat kyld lokal med släkt belysning för att kunna se PowerPointen blev man ganska trött. Problemet var också att vi hade två "icke svensktalande" arbetare med oss vilket betydde att vi hade mötet på engelska. Att försöka förstå vad det är dem diskuterar om, är ganska krävande och all hjärnkapacitet är nödvändig. Hjärnan blir då lätt överbelastat och ännu tröttare, men självklart var mötet lärande. Inte bara på vad deras planer inför nästa vecka var utan även all Engelska. Det var dock ganska roligt då "Svengelskan" ibland togs över av Engelskan.


På vägen hem åkte jag förbi mat affären och köpte lite frukost till i morgon dagen då jag imorse märkte att filen var slut och istället fick ta mjölk till flingorna. (Katastrofalt!) Handlade även "Pork Sirloin Chop Boneless" det vill säga typ benfria fläskkötts kotletter och potatis. Tänkte äta detta i morgon och undrar därför om någon vet något bra recept på fläskkötts kotletter eller några idéer vad man bör tänka på vid tillagning? Då jag som sakt hade köpt mat som jag inte riktigt viste hur jag skulle tillverka åkte jag även förbi kinarestaurangen på vägen för att köpa lite mat.


Kinamaten som var grymt go, men även grymt fet då den förmodligen hade badat i frityrolja.



När jag hade ätit klart begav jag mig till polen för att inviga den för att tillsist även inviga i bubbelpolen. Jag kan inte riktigt förklara med ord hur gött det var att ligga i den otroligt varma bubbelpolen och kolla rakt upp mot den stjärnklara himlen.

Hoppas ni alla har det bra runt om i ladet och kommer med underbara förslag på hur jag kan tillaga mina benfria fläskköttskottletter. See U!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0